Hur vi uttrycker oss spelar stor roll. Med en gemensam, tydlig och enhetlig tonalitet som återfinns i all vår kommunikation är det lätt att känna igen oss och det stärker vårt varumärke.
Vår kommunikation – vännen vi alltid vill lyssna på
När Gavlefastigheter kommunicerar är det i form av en verkligt god vän. En vän som är kunnig, trygg och trevlig, som gärna delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Vi tar vara på traditioner men vågar också inspirera, visa vägen och driva utvecklingen framåt. Vi är tydliga och professionella med en varm, inbjudande ton.
Vi pratar med våra målgrupper – inte till dem eller om dem.
En del av den goda staden
Gavlefastigheter är en del av Gävle och det som gör staden attraktiv, både idag och imorgon. Vi är närvarande och inkluderande. Vi välkomnar mångfald och möten mellan människor med en kommunikation som är äkta och blandar allvar och skratt. Vi tar vårt uppdrag på allvar, men vi vill också bjuda på glädje.
Öppenhet och engagemang
Det ska vara intresseväckande och meningsfullt att ta del av det vi säger. Vi är transparenta och håller såväl öron som dörrar öppna. Oavsett om vi kommunicerar med en företrädare för en förskola, besökare i ett kulturcentrum, ett företag eller en privatperson ung som gammal – ska alla känna sig välkommen.
Så här låter vi
Vår tonalitet är
- modern
- vänlig
- ärlig
- trygg
- inkluderande
- du och jag
Vår tonalitet är inte
- krånglig
- stel
- tråkig
- överdrivet inställsam eller exkluderande
- vi och ni
Några exempel på hur vår tonalitet kommer till uttryck
Vi säger
- Tillsammans gör vi Gävle lite bättre.
- Det är tack vare dig och alla Gävlebor som bidrar…
- Gävle växer. Med din hjälp.
Vi säger inte
- Vi gör så att Gävle blir så mycket bättre.
- Vi vill att du och dina grannar tar ert ansvar.
- Gävle växer. Vi bygger staden åt dig.
Vad är tonalitet?
Tonalitet handlar om hur vi uttrycker oss i text och tal för att förmedla rätt känsla och budskap. En konsekvent tonalitet skapar en enhetlig upplevelse och bygger förtroende. Genom att uttrycka oss enhetligt blir vi tydliga och stärker vårt varumärke.