Genom kläder, fordon och byggskyltning skapar vi en tydlig och enhetlig närvaro i vår omgivning. Vårt visuella uttryck ska kännas igen, väcka förtroende och spegla vilka vi är – med utrymme för variation, men alltid inom ramarna för vår grafiska identitet.
Kläder

En flexibel klädpalett
Våra profilkläder är funktionella, hållbara och anpassade efter olika yrkessroller. Vi strävar efter en enhetlig men flexibel helhet. Det ska finnas valmöjligheter, till exempel i färg och modell, men alltid inom ramen för vår visuella identitet.
Färgval, snitt och tryck utgår från vår färgpalett och vårt formspråk för att skapa ett professionellt och sammanhållet intryck.
- På tröjors och jackors framsida placeras vår logotyp i brösthöjd mitt på vänster sida. På byxor placeras logotypen på låret mitt på vänster sida.
- Logotypen bör vara minst 40 mm bred för god läsbarhet på kläder.
- På profilkläder används i första hand enfärgstryck. Utifrån vilken färg plagget har så används logotypen i någon av färgerna, beige, varmgrå, mörkgrön eller ljusgrön.
- Tänk på frizonen och se till att utrymme finns en bit från fickor och synliga sömmar.
Fordon

Tydlig profilering på våra fordon
Vår primära logotyp i två färger används för profilering av våra fordon. Logotypen placeras på framdörrarna, motorhuven samt baktill på fordonet för att garantera synlighet ur flera vinklar.
Byggskyltar

Byggskyltar som berättar vad vi gör
På våra byggskyltar är vi tydliga med vad som görs och när det beräknas vara klart. Det ska finnas plats att lägga till entreprenörers logotyper.
Byggvepor

Byggvepor som väcker nyfikenhet
På byggvepor använder vi rubriker som fångar intresset och hänvisar till vår webbplats för den som vill veta mer. Vi varierar innehållet genom att kombinera vepor med budskap med vepor som lyfter fram vår logotyp och vårt grafiska mönster.